Rabobank in Berkel-Enschot gesloten van 19 t/m 31 oktober 2013

 

Tijdelijke huisvesting start op 1 november in bibliotheek

 

Rabobank Hart van Brabant speelt in op de veranderende wensen van klanten. Steeds

meer mensen regelen hun bankzaken online en brengen steeds minder een bezoek aan

de bank. Dit betekent dat de Rabobank met minder ruimte haar dienstverlening voor de

meest gangbare producten en diensten kan bieden. De komende maanden wordt het

bankgebouw in Berkel-Enschot aangepast en biedt dit de mogelijkheid om de

samenwerking te zoeken met andere dienstverleners die zich ook in het pand vestigen.

Het kantoor wordt van 19 oktober 2013 tot 3 maart 2014 verbouwd.

 

Tijdelijke huisvesting in bibliotheek

 

In verband met deze verbouwing is de bank van 19 tot en met 31 oktober gesloten.

Vanaf 1 november 2013 t/m 28 februari 2014 is de bank te vinden op een tijdelijke

locatie. Klanten kunnen vanaf deze datum, met aangepaste openingstijden, terecht bij de

bibliotheek aan de Eikenbosch 7. Een alternatief waar de bank ontzettend blij mee is. Op

deze manier kunnen zij de klanten in Berkel-Enschot toch blijven bedienen. De exacte

openingstijden worden zo snel mogelijk bekend gemaakt via de site van de bank, de

lokale media en op de gevel van het huidige pand. Het nieuwe kantoor zal naar

verwachting 3 maart 2014 geopend worden.

 

Toekomst bankkantoren Rabobank

 

Rabobank Hart van Brabant gaat binnen nu en twee jaar werken met drie fullservicekantoren

in Hilvarenbeek, Oisterwijk en Udenhout. Hier kunnen klanten terecht

voor advies, verkoop, service en geldhandelingen. In de dorpen Berkel-Enschot, Diessen,

Haaren, Helvoirt en Moergestel komen kleine kantoren met dienstverlening voor service

en advies. Klanten kunnen in een straal van 10 kilometer al hun bankzaken regelen bij

een bankkantoor of, dichterbij, via internet. Als eerste bouwt de bank haar kantoor op

winkelcentrum Eikenbosch om met onder meer een aparte spreekkamer en een sealbagen

geldautomaat.

Belangrijkste reden voor de verandering is het feit dat mensen anders zijn gaan

bankieren. Martin Houben, directievoorzitter Rabobank Hart van Brabant: “Mensen

maken tegenwoordig veel gebruik van telefoon, internet of e-mail om hun bankzaken te

regelen. Ook doen ze dat veel minder overdag, tijdens de geijkte kantoortijden. Het

aantal bezoeken aan de kantoren neemt daardoor sterk af. Bovendien hebben ook wij te

maken met uitdagende marktomstandigheden. Het kost veel geld om kantoren op de

traditionele manier operationeel te houden en te blijven voldoen aan de benodigde

veiligheidseisen. Toch willen we aanwezig blijven in alle kernen. Dat maakt dat we

andere keuzes maken, waarbij we onze kwalitatieve dienstverlening handhaven en

kiezen voor samenwerking.”

Samen met leden, klanten, inwoners en medewerkers denkt de Rabobank na over dit

onderwerp. Martin Houben: “We onderzoeken samen met de mensen uit de dorpen wat

ideeën, mogelijkheden en wensen zijn. Als we dit goed doen, helpen we de omgeving

verder. Dat is ook goed voor de bank. Daarnaast kijken we goed naar de functie van onze

kantoren in de dorpen. Zo denken we na hoe we aan kunnen sluiten bij ontwikkelingen

die er zijn. We overleggen al enige tijd met diverse partijen om te bezien hoe we onze

krachten kunnen bundelen én daardoor kunnen investeren in de leefbaarheid waardoor

het dorp aantrekkelijk blijft om te wonen en werken.”

 

Samenwerking

 

De verandering biedt daarmee ook kansen. Dirk Croon van Tandartsen- en

Mondhygiënistenpraktijk Croon was al jaren op zoek naar nieuwe praktijkruimte. “Onze

praktijk is toe aan vernieuwing en we hebben meer ruimte nodig om te blijven voldoen

aan de huidige eisen. Ik ben blij dat we er in geslaagd zijn een geschikte ruimte te vinden

zodat we de zorg voor onze patiënten op een moderne wijze kunnen blijven

waarborgen. Voor onze patiënten is het plezierig omdat de ligging van de praktijk veel

centraler wordt en ze een bezoek aan de tandarts of mondhygiënist meteen kunnen

combineren met het halen van boodschappen of het regelen van bankzaken. In het pand

is naast de tandartsen- en mondhygiënistenpraktijk ruimte beschikbaar voor meerdere

dienstverleners.

Het bestemmingsplan biedt hiervoor veel mogelijkheden. Het zou mooi

zijn als we door deze gezamenlijke huisvesting meerdere faciliteiten in Berkel-Enschot

kunnen behouden voor de toekomst.”

Geef een reactie